perjantai 4. tammikuuta 2013

Matkakuumetta

Mulla on niin paha matkakuume juuri nyt! Tekisi vaan mieli lähteä pariksi viikoksi jonnekkin lämpimään pois täältä pimeydestä ja loskasta. Mulla alkaa aina tammikuussa halu lähteä jonnekkin ja alan selata matkoja. Harmi vaan ettei nyt talvella voi lähteä minnekkään, pitää odottaa kesälomaan asti. Mä en oikeen tiedä vielä minne mä haluaisin lähteä, Ayia Napa olisi kyllä yksi hyvä vaihtoehto kun en ole koskaan ollut Kyproksella ja monet on sanonut että se on tosi kiva paikka.

Tämän about puolen vuoden odotuksen ajan mun pitää kai vaan tyytyä muistelemaan vanhoja reissuja...

Mun ja J:n ensimmäinen yhteinen reissu kesällä 2009. Lähdettiin samana päivä kuin mä täytin 18. Oltiin Bulgariassa Sunny Beachillä. Meillä oli tosi kiva matka ja oli jännä käydä siellä uudestaan, kun olen joskus lapsena käynyt siellä perheen kanssa.  


Seuraavana kesänä kävin mun broidin kanssa Egyptissä, Hurghadassa. Tääkin oli ihan kiva paikka mutta hieman erilainen kun missä on tottunut käymään. Bilereissullehan tonne ei todellakaan kannata mennä, koska ei ole melkein mitään clubeja ja semmosta. Vähän häiritsi myös noitten paikallisten peräänhuutelut ja tuijottelu. Ja se että jos meni johonkin kauppaan kattomaan jotain sieltä ei päässy pois ennenkuin oli juonut kaikenmaailman teet ja limut. Käytiin monella retkellä tuolla, mm. Kairossa kattomassa pyramideja joka oli kyllä hieno kokemus.


Kun J pääsi intistä pois lähdettiin taas yhteiselle lomalle, tällä kertaa Turkin Alanyaan. Alanya on varmaan yksi mun lempikohteista missä oon käynyt, en tiedä miksi, jotenkin vaan oon tykästynyt tohon paikkaan. Ihmisetkin on todella mukavia, eikä kaupoissa olla läheskään yhtä agressiivisia kuin tuolla Egyptissä. Tonne voisin ihan hyvin lähteä uudestaan ensi kesänäkin, vaikka oonkin ollut tuolla jo muutamia kertoja :D
Mulla oli päällä kamerassa joku tyhmä asetus jota en ollut huomannut ja siksi noi päivämäärät näkyy aika rumasti tossa.


Viime kesänä oltiin sitten Kreetalla, Rethymnonissa, josta oonkin jo kertonut vähäsen. Oltiin J:n ja kahden kaverin kanssa. Lähdettiin reissun heti kesän alussa, kesäkuussa ja tuolla oli oikeastaan vähän kylmä vielä iltaisin. Piti olla joku pitkähihainen päällä ettei tulisi liian kylmä. Mitä oltiin tutkittu netistä niin odotettiin hieman menevämpää mestaa kuin mitä toi oli, tai ehkä sesonki ei ollut ihan vielä alkanu silloin kunnolla. Tuollakin ihmiset oli tosi mukavia, eikä niillä ole niin paha se sisäänheittämis kulttuuri, joten sai kävellä aika rauhassa ympäriinsä. Oikein mukava paikka mutta ei tuosta tullu mitään VAU! fiilistä, joten en usko että tuun matkustamaan tonne uudestaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti