keskiviikko 28. marraskuuta 2012

Eipä tullut lunta... ainakaan vielä

Tai no vähänhän tuolla kävelyteillä sitä näyttää olevan. Ärsyttää vaan kun on vaihtanut talvirenkaat jo monta viikkoa sitten ja ulkona sataa vaan vettä. Onneks kuitenkin pyöräilijät on vähän vähentenyt, mä en voi sietää niitä kun ne luulee että ne omistaa koko maailman eikä muka tartte varoa ketään. Ettei tulisi mitään väärinkäsityksiä, niin mä en nyt tietenkään tarkoita kaikkia pyöräilijöitä. Mutta ihan oikeesti jos pyöräilee autotiellä kai niitten nyt pitää tajuta että niitä koskee sitten samat säännöt kuin autolijoitakin, eli väistetään oikealta tulevia jne. Ykskin aamu kun olin tulossa töihin ajoin pyöräilijän takana joka oli kääntymässä vasemmalle (ja silloinhan väistetään kaikkia) mutta mitä tämä pyörälijä tekee?! Kääntyy vaikka edestäpäin tulee bussi! Mulle ei edes tulis mieleen auton kanssa ajaa bussin alle, eikä varsinkaan sitten pyöräillessä. Noh onneks tossa ei kuitenkaan mitään käyny, koska bussi ehti jarruttaa.

Toinen juttu on kun pyörälijät tulee esim. jonkun puskan takaa tuhatta ja sataa suojatielle. Ensinnäkin pörälijä on väistämisvelvollinen jos se pyöräilee, taluttaessahan se on sitten ihan eri juttu. Vaikka ajaisi tosi hitaasti ja varovasti suojatietä päin, se on tosi vaikee nähdä jos joku tulee "piilosta" suoraan siihen eteen, varisinkin pimeällä. Kyllä mä tiedän että autolijoitakin on moneksi, mutta ihan oikeasti ei sille autoilijalle tapahdu mitään jos törmää pyöräilijän kanssa... Mä olen itsekkin pyöräilly ennen tosi paljon, joka päivä kouluun ja kotiin. Kyllä mä vieläkin varmaan pyöräilisin treenausmielessä, mutta mun pyörä meni rikki pari vuotta sitten enkä mä ole käyny ostamassa uutta. Aina mä olen kuitenkin ollut liikenteessä varovaisesti, ei siitä tule kenellekkään hyvä mieli jos ajaa jonkun päälle tai tulee yliajetuksi.

Noniin se siitä "avautumisesta" :D Tänään mennään illemalla viettämään J:n pikkusiskon synttäreitä. Pitää käydä vielä ostamassa joku kiva lahja sille. Loppuilta meneekin sitten tenttiin lukemisessa, onneksi mä sain eilen luettua jo aika hyvin niin ei tartte stressata. Vähän vielä kun kertaan niin ainakin pitäisi saada tentti läpi!

Tältä ulkona pitäisi näyttää :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti