lauantai 9. marraskuuta 2013

Kookosöljy ihonhoitoon

Luin jonkin aikaa sitten että kookosöljystä on apua kuivaan ja atooppiseen ihoon ja ajattelin kokeilla josko se toimisi mulla. Mulla on nuorempana ollut tosi paha atooppinen iho mutta nykyään ei onneksi ole enään melkein mitään. Talvisin mulla kuitenkin usein ärtyy silmänympärysiho ja oon sen takia käynyt lääkärissäkin monta kertaa, mutta ei mikään reseptivoide oikeen ole auttanut. Muutenkaan ei innosta laittaa naamaansa kaikenlaisia myrkkyjä mitä noi rasvat sisältää, mitä mulle on suositeltu. Päätin sitten käydä Lifessä ostamassa kotiin CocoVi öljyä ja kokeilla jos se auttaisi.


Olen nyt noin kuukauden päivittäin, ennen nukkumaanmenoa levittänyt öljyä kasvoille ja vähän reilummin silmien ympärille ja täytyy kyllä sanoa että tämä on ihan paras tuote. On kyllä selvästi huomannut että tämä on tehnyt hyvää mun kuivalle iholle. Lisäksi tykkään tosi paljon kookoksen tuoksusta! Ainut huono juttu on että se imeytyy aika huonosti, eli sen takia käytän vaan nukkumaan mennessä jolloin öljy saa rauhassa imeytyä yön aikana.

Kookosöljyä voi myös käyttää hiustenhoitoon, eli levittää öljyä hiuksiin ja päänahkaan ja antaa vaikuttaa pyyhkeen alla vaikka yön yli. Käytän muutenkin öljyisiä shampoita ja hoitoaineita, joten voisi veikata että hiukset tykkäisi kyllä ihan tavallisesta kookosöljystäkin.

Yllämainittujen lisäksi kookosöjyä voi käyttää myös ihan ruoanlaittoon eli paistamiseen, leivontaan, smootheihin jne. mihin ikinä haluaakaan.


Öljy on koostumukseltaan kovaa, mutta sulaa 25 asteessa, joten heti kun sitä laittaa iholle se sulaa ja on helppo levittää. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti