torstai 16. tammikuuta 2014

Toisenlainen Ranska

Tiistai yönä palattiin takaisin kotiin, tällä kertaa oli oikeastaan ihan mukava päästä kotiin ja omaan sänkyyn nukkumaan. Matkalle lähdettiin siis lauantaina ja ensimmäinen yö vietettiin Bordeauxissa lentokenttähotellissa, koska lento laskeutui vasta myöhään illalla ja matka Excideuiliin on kuitenkin 200km. Seuraavana aamuna lähdettiin ajelemaan ja mä olin kuskina. Auto joka saatiin vuokraamosta oli ihan uusi Volkswagen Polo TDI ja sillä oli kyllä mahtava ajaa ja sillä pääsi myös hyvin eteenpäin ilman että kaasupolkimella tarvitsi seistä :D

Ajettiin maanteitä ja pikkuteitä pitkin ja nähtiin hienoja maisemia ja monta pikkukylää matkan varrella. Muuta liikennettä ei juurikaan ollut, joka oli ihan mukavaa niin pysty ajamaan ihan rauhassa. Kun päästiin perille käytiin heti sairaalassa katsomassa meidän sukulaista. Sairaala oli aika jännän näköinen koska se on vanha luostari. Muutenkin koko kylässä oli vain todella vanhoja ja huonossa kunnossa olevia rakennuksia. Myös koko kaupunki oli todella autio eikä siellä juurikaan nähnyt muita ihmisiä. Kaupatkaan eivät olleet auki kunnolla kumpanakaan päivänä. Löydettiin kuitenkin pieni baari jossa juotiin pari lasillista ja hotellissa saatiin ruokaa.

Muuten käveltiin ympäriinsä, käytiin sairaalassa ja ajelemassa naapurikylässä. Pari päivää meni aika nopeasti, mutta kotiin oli kiva tulla. Kun tultiin takaisin meillä oli kuuden tunnin vaihto Amsterdamissa, ei kuitenkaan jaksettu lähteä pois kentältä joten shoppailtiin ja syötiin siellä.

Jaksoin raahata kameran mukaan, mutta en käyttänyt sitä kertaakaan... syytän siitä mun iPhonea jolla saa ainakin mun mielestä oikein hyviä kuvia. Alla sekalaisesti kuvia meidän reissusta ja hotellinomistajien söpöstä kissasta :)

1. Näyttää niin kivalta jotenkin, vaikka onkin pressuja katoilla jne... Mutta siinä on sitä jotain mystisen romanttista mun mielestä.

1. Mä luulen että kesällä toi paikka on ihan erinäköinen. Kun on lämmintä ja lehdet puissa jne. Silloin varmaan ihmisetkin liikku enemmän ulkona eikä kylä vaikuttaisi niin autiolta.