maanantai 8. heinäkuuta 2013

Kypros - Protaras

Protaras oli tosi kiva paikka ja varmaan mun lemppari kaikista rantakohteista missä oon käynyt. Protaras sijaitsee noin 10km Aiya Napasta ja on todella paljon rauhallisempi paikka, mutta kyllä sieltäkin löytyi muutamia klubeja ja paljon erityylisiä baareja. Mä en shoppaillut paljon mitään, pari tuliaista ja itselle muutama matkamuisto ja yksi paita. Protaraksesta löytyi paljon niitä perus turistikauppoja ja pari muuta vaatekauppaa, mutta ei mulla ollut tarkoituksenakaan ostella hirveen paljon, joten ei haitannut mua. Ymmärtääkseni jos haluaa shoppailla kunnolla, kannattaa mennä Larnacaan, joka on n. 50km Protaraksesta. 

Meidän hotelli oli tosi kivalla paikalla, rannan ja pääkadun lähellä. Me oltiin Mandali nimisessä hotellissa, joka nyt ei ollut mikään maailman hienoin hotelli mutta ainakin mulle kelpasi oikein hyvin. Mulle riittää se että hotelli on siisti, eli ei likaa missään ja puhtaat sängyt ja lakanat. 

Sää oli upea joka päivä ja lämpötilatkin kohdillan, merivesikin oli tosi lämmintä ja mäkin menin uimaan monta kertaa. Vaikka kun on ottanut aurinkoa jonkin aikaa, vesi tuntu kyllä vähän "kylmältä" kun sinne meni :D 

Kuva otettu meidän hotellihuoneen parvekkeelta. Rannalle ei tosiaan ollut pitkä matka ja hotellin pooli aluekin oli mukava.

Auringonlasku 

Ekana aamuna heräsin jostain syystä aamulla viiden aikaan ja menin parvekkeelle kattomaan auringonnousua, tosi upeen näköistä! Kaikki oli tosi rauhallista eikä ihmisiä näkynyt missään. 

Käytiin yksi päivä ylhäällä yhdellä kukkulalla jossa oli kirkko, en tietenkään muista enään sen nimeä... Maisemat oli kuitenkin mahtavat. 


Vikana kokonaisena päivänä käytiin Water Worldissa joka on Euroopan suurin teemavesipuisto. Hinta oli yhdeltä aikuiselta 35€ ja tolla hinnalla odotukset oli aika suuret. Vesipuisto oli kyllä aikamoinen pettymys, mun mielestä Serena on paljon parempi paikka :D Olihan tuolla kaikenlaisia mäkiä sinne ja tänne, mutta jotenkin vaan en tykännyt, ehkä nuorempana olisi ollut hauskempaa. 


Urpo ilme :D

Vikana iltana käytiin pelaamassa minigolffia, sitä on pakko pelata aina kerran joka matkalla! :) Mä en kuitenkaan voittanut.. blääh.. 

Teen vielä ainakin yhden postauksen meidän touhuista tuolla. Jos teillä on jotain kysymyksiä niin kysykää ihmeessä, vastailen niihin sitten seuraavassa Kypros postauksessa :) 

2 kommenttia:

  1. Tulee kauhea matkakuume näitä kuvia katsellessa! Onneksi on matka varattuna elokuulle, niin ei tarvitse kauhean kauaa kuumeilla :D Kyproksella en olekaan koskaan käynyt, näyttää mukavalta paikalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kyllä ole pitkä aika odottaa :) Mukavaa matkaa! Mä kuumeilen ensi kesään asti, jolloin ainakin toivottavasti on seuraava matka luvassa :D

      Poista